REPORT

 

Další reakce na zásah na Czechteku

V naší redakční schránce i na našem fóru se objevují stále další a další reakce na zásah policie proti Czechteku. Zveřejňujeme další zajímavé došlé emaily...

 

Na úvod Vám řeknu, že techno nesnáším a v životě bych na Vaši akci nejel. To ale neznamná, že kvůli tomu musím zmrzačit každého kdo se chová jinak než já a poslouchá jinou muziku. Máte moji plnou podporu a doufám, že to bude impulsem k tomu, aby se tady v tom státě zase něco změnilo k lepšímu. Mám pro Vás jeden technický argument: policejní dělobuch (správně výbuška) s hmotností pyrotechnické slože 50g je schopen vyvolat tlakový účinek, který je adekvátní výbuchu útočného ručního granátu. Nelítají z toho sice
smrtící střepiny, ale na to aby Vám to 100% poškodilo sluch to stačí. V horším případě to může vyrazit oči a způsobit hluboké popáleniny. Pokud někdo považuje adekvátní naházet mezi sedící neagresivní lidi takovéto
prostředky tak je to nebezpečný šílenec a patří do vězení.

                                                                                                                                             Miloslav Krupka
                                                                                                                                       odborný asistent na VŠ

Reakce od mámy

Už mám opět strach, že žiju ve státě, kde politici a policie mohou mlátit bezbranné lidi. Techno muziku nemám ráda a na technoparty tudíž nechodím. To ale není důvod, abych souhlasila s tím, že pod záminkou ochrany majetku osob byli jiní lidé mláceni. Nezlobte se, páni na místech, kde jste rozhodovali. Chováte se jak parta frajerů předvádějící svou moc
a tělesnou převahu proti mladým, kteří se chtějí bavit a tančit. Nikdy jsem si chlapů, kteří vztáhli ruku na ženu či dívku nevážila a považovala je za ubožáky. Mrzí mne, že po pár letech je tu zase kordon policie proti našim dětem a vládnou jim stejní ubožáci jako vládli před lety.

Jana, dětská lékařka, 55 let

CT24

Tachovské okresní státní zastupitelství nedalo souhlas se zásahem policie proti účastníkům technoparty CzechTek v Mlýnci na Tachovsku, protože mu to ani nepřísluší. "Do způsobu zásahu nemá státní zástupce co mluvit, to je věc policie," řekl okresní státní zástupce v Tachově Zbyněk Eger. Reagoval tak na vyjádření ministra vnitra Františka Bublana a premiéra Jiřího Paroubka, podle nichž policie zasáhla na pokyn státního zástupce.


Nesouhlas Radia 1 se zásahem Policie ČR proti účastníkům akce Czechtek

Radio 1 vyjadřuje zásadní nesouhlas se zásahem Policie ČR proti účastníkům víkendové akce Czechtek na Tachovsku. Odsuzujeme nemístnou brutalitu při rozehnání účastníků a celkový přístup státních orgánů k celé kauze.

Při zvolení dialogu místo těžkooděnců a vodních děl by akce Czechtek proběhla pod dohledem policie, nedošlo by ke zcela zbytečným zraněním na obou stranách a náklady celé policejní akce by mohly být použity na lepší účely. Zvolený způsob řešení celé situace státními orgány je rok před volbami čistě populistickým krokem.

Za Radio 1

Lenka Wienerová
ředitelka Radia 1

Saša Michailidis
programový ředitel Radia 1

radio1@radio1.cz
www.radio1.cz

TZ serveru visions.cz k zákroku policie proti účastníkům hudebního festivalu Czechtek

30.7. 2005 18:30

Czechtek je mezinarodni multikulturni hudebni festival s dvanactiletou
tradici, na nemz se prezentuji nove smery v hudbe, videoartu i
performacnim umeni.

Tento festival po celou dobu sveho konani nezpusobil zadne vaznejsi
problemy a letosni rocnik byl dobre pripraven a kona se na radne
pronajatem soukromem pozemku.


Statni organy Ceske republiky ovsem na rozdil od jinych kulturnich a
hudebnich festivalu, jichz se kona v CR i jinych zemich bezpocet,
zorganizovaly proti tomuto monstrakci, ktera nema v demokratickych zemich
obdoby.
Tato akce ukazuje, ze soucasna vlada a vedeni policie ma hluboko v krvi
zakoreneny represivni principy komunistickeho rezimu, kdy na zaklade
zaminek a dezinformaci uplatnuje princip moci a sily na zastraseni obcanu,
misto aby jim poskytovala sluzby.
Neni treba hovorit o tom, ze pripade kradeze mobilniho telefonu nebo
dokonce automobilu se vam policie v Ceske republice pouze vysmeje, a
stejne jako za komunistickeho rezimu je verejnym tajemstvim, ze jeji
vedeni kryje korupci a organizovany zlocin ve svych radach.

K akci probihajici 29. 7. a 30. 7. 2005:

Policie zcela bez duvodu blokovala dalnici a dalsi cesty, aniz by uzavirku
predem ohlasila podle zakona 1 tyden predem na mistne prislusne vyvesce.

Policie lze a dezinformuje o souhlasu majitele pozemku s konanim akce,
ktery jej nikdy neodvolal a o pravu vstupu na pozemek po prijezdove ceste,
ktera je podle katastralnich map verejnym prostranstvim

Policie lze o nutnosti souhlasu obce s konanim akce.

Policie svym postupem zpusobila poskozovani okolnich pozemku a naruseni
klidu a obcanskeho souziti v okolnich obcich a na zaklade tohoto sveho
jednani pak spustila bezprecenentni a neadekvatni zasah - pod zaminkou
poskozovani cizi veci - se zamerem zpusobit zraneni. Duvody, ktere policie
uvedla jako opravneni k zasahu, sama zapricinila a spocivaji na principu
kolektivni viny.

Autenticka zprava od ucastnika akce, 30. 7. 16:51: "prave zacina valka,
jedou proti nam s vodnima delama, hafo fizlu se stitama, za nima spousta
sanitek, chysta se velkej masakr..."

Policie informuje pouze o zranenych ve svych radach ve snaze vytvorit
dojem je ucastnici akce jsou agresivni, nekona sluzbu obcanum a zdraha se
informovat o mnoztvi lidskych, technickych a financnich prostredku, ktere
si bezduvodna akce vyzadala.

Na zaklade toho hodlaji ucastnici festivalu zorganizovat sbirku na svoji
pravni ochranu, nevyjimaje zalobu na porusovani lidskych prav u
mezinarodniho soudu ve Strasburku.

Vyzyvame zahranicni media, aby informovala o teto akci a ostavu lidskych
prav v Ceske republice.

Vyzyvame zahranicni zastoupeni v Ceske republice, aby jednala a chranila
prava svych obcanu, kteri se ucastnili mirumilovne akce.

Vyzyvame media, aby podrobovala akce policie a jejiho vedeni kriticke
kontrole a nenapomahala kryt korupci a zvuli.

Policii a vlade se nemuze podarit zastavit svobodnou kulturu v Ceske
republice!

Michal Klodner
nezavisly videotvurce a ucastnik Czechteku

----- Original Message -----
From: "Soffy Anachrona" <soffyanachrona@yahoo.com>
To: <info@techno.cz>
Sent: Sunday, July 31, 2005 5:22 PM
Subject: soffy

> Vyjadruji Vam velkou podporu ackoliv jsem ze starsi generace ( 46 let) a v tuhle chvili sleduji udalosti z New Yorku kde mimo jine je spousta dobre techno hudby a mame zde i klub Roxy obdobneho jmena a s vybornou produkci  jako klub Roxy  v Praze, ktery jsem velmi rad navstevoval.
> Starsi generace ktera se v mladi vybourila a myslim ze hojne najednou brani mlade generaci volit si svou cestu a predstavu o uziti sveho volneho casu.
> Bezte a protestujte protoze dnes techno a zitra budou dalsi . Chci Vas jenom upozornit neprotestujte proti policii ona jenom plni prikazy je pouze vykonavatelem, slo o politicke rozhodnuti. Objektivne vzato ale ani v jinem state by nebylo tolerovano neco tak velikeho (pravdepodobna ucast 60 tisic) bez dobre organizacni pripravy a tak  i organizatori Vas vtahli do neceho kam jste se nechteli dostat. Kdo na to nema at take neco  neorganizuje.

> S pozdravem, Soffy.

----- Original Message -----
From: "Petr Dudek - Kancelář pro rodinnou výstavbu a bydlení" <Petr.Dudek@seznam.cz>
Sent: Sunday, July 31, 2005 9:31 PM
Subject: Vyjádření solidarity

Vážení, rád bych vám tímto vyslovil solidaritu a zároveň vám zasílám kopii
e-mailu odeslaného do PS PČR .

Souhlasím s vaším rozhořčení , Dudek Petr , Mělník .

Kopie dnes odpoledne zaslaného textu :

Vážení pánové obracím se vás jako občan svobodného státu na ústavního
činitele i jako řadový člen ODS na předsedu poslaneckého klubu ale hlavně
jako otec šestnáctileté dcery .. A důvod ?

ZÁSAH POLICIE  proti účastníkům  CZECHTECH 2005

-       rád bych poznamenal, že já ani moje dcera nejsme tanečníky těchto
akcí ( já na to nemám ani věk )

Celá akce se mne velmi dotkla a považuji ji za zcela zásadní !!!  To je
nejen policejní ale hlavně politická brutalita !!! 

 TO SNAD ANI NENÍ PRAVDA !!! :

1.      premiér ze zahraničí úkoluje telefonicky z dovolené prostřednictvím
ministra vnitra policii !!! Zcela průhledná snaha o získání politických bodů
- jak primitivní a nízké !!!

2.      premiér ještě před tím že k čemukoliv dojde požaduje tvrdý zásah -
že nepřijel taky - obušek by se našel nebo alespoň nějaký granát !!!

3.      policie pracuje na politickou objednávku a ihned zahajuje akci aniž
ví z jakého právního důvodu ..

4.      policie lže o blokádě dálnice, kterou sama způsobila - okamžitá
demise vedení , lež patřila k nástrojů jiné organizace v naší historii -
pánové si pletou asi letopočet

5.      ČT neinformuje nezávisle a používá slova a záběry, které se hodí
vládě, přestože je na místě technika, celý zásah je komentován v přímém
přenosu rozhlasovým způsob bez záběrů na policejní akci, všechny odvysílané
záběry jsou ze záznamu a jsou sestříhané patrně censorem - veřejnoprávní
neznamená vládní !!! - okamžité odvolání vedení radou RTV

6.      policie neví co má dělat, způsobuje zmatek a vyhledává záminky proč
zasáhnout proti tanečníkům na soukromém pozemku, kteří mají nájemní smlouvu
!!!

7.      zásah byl brutální a způsobená zranění nemohou vyvážit zachráněný
majetek - travnatou louku - TO JE PROSTĚ NESKUTEČNÉ

8.      kolik asi tyto manévry včetně vrtulníku  daňové poplatníky stály -
dal bych to někomu zaplatit - pro záchranu trávy jsme neváhali nasadit
miliony včetně životů dětí, které po ní šlapaly !!!!

9.      kterého GENIA asi napadlo přivézt z Prahy OBRNĚNÝ TRANSPORTÉR proti
dětem !!!!! - okamžitě odvolat z funkce

10.  KDE JE ÚSTAVA ???

11.  Kde je opozice ???

12.  Kde jsou lidská práva ??? Co jejich profesionální zastánci ???

13.  Teletex CT-1 informuje . že důvodem zásahu je trestní oznámení - TOMU
PŘECI NEVĚŘÍ ANI JEHO AUTOR !!!

14.   atd

15.  atd

Žádám vás tímto o vynaložení veškerých vašich možností k tomu aby se tyto
události nezamluvily a nepřešly protože se jedná o podstatnou záležitost nás
všech a myslím , že jde o největší politické zneužití moci v honbě za
volebním výsledkem a překročení lidských práv naším státem od roku 1989 !!!

 Podle mého je toto důvod nejen k rezignaci ministra ale i k pádu premiéra ČR
, protože on je hlavním důvodem zásahu a takováto akce se již nesmí v tomto
století v demokratické společnosti opakovat ...

 Není přeci omluvitelné ani jediné odřené koleno mladého člověka způsobené
policií ČR protože tento člověk šlapal po cizí trávě !!!  

 Jsem zcela znechucen a navrhnu dceři úvahu o vystěhování do nějaké skutečné
demokracie , která opravdu ctí člověka s jeho právy i chybami .

 Coby se asi dělo, kdyby se na místě nenacházeli tisíce tanečníků ale
modlících se poutníků( např. katolických )  za neočekávaným zjevením ,či
zázrakem ?????  Šlo opravdu o trávu či o nenávist ke skupině tzv. jiných -
to je velmi podstatné ..

 Děkuji za pozornost a myslím to mimořádně vážně .                     


Petr Dudek, Mělník

----- Original Message -----
From: "Freeak.net - Marian Veselý" <mari@freeak.net>
To: <mellow@techno.cz>
Sent: Sunday, July 31, 2005 11:10 PM
Subject: Z Freeaku

Možná se něco z toho bude hodit:

http://www.freeak.net/view.php?cisloclanku=2005072904
http://www.freeak.net/view.php?cisloclanku=2005073001

Dáváme Vám svolení cokoliv z toho použít. Během pondělí by měli být rozhovory s lidmi, kteří tak přímo byli a máme slíbený rozhovor s lidmi od Shamanic sound systému, kteří tam byli až do konce.

Pokud byste něco z toho chtěli, ozvěte se.

Marian Veselý
Freeak.net

----- Original Message -----
From: "Pavel Lesník" <pavel.lesnik@tiscali.cz>
To: <kancelar@ochrance.cz>; <horakova@ochrance.cz>; <kupka@ochrance.cz>; <public@mvcr.cz>; <posta@vlada.cz>; <posta@psp.cz>; <kupkam@senat.cz>; <jiri.weigl@hrad.cz>; <petr.muzak@hrad.cz>
Sent: Monday, August 01, 2005 12:36 AM
Subject: Policejní zásah proti účastníkům Technoparty


Dobrý den,

jako občan České Republiky chci protestovat proti zásahu Policie ČR proti
účastníkům teknoparty Czektek 2005 u Mlýnce na Tachovsku.

Považuji tuto akci za neadekvátní a nepřiměřenou. Mým cílem v tuto chvíli
není obviňovat zasahující policisty, ti koneckonců zasahovali na příkaz nadřízené
osoby. Rád bych Vás však požádal o řádné vyhodnocení této nezdařené  akce
Policie ČR a důkladné prošetření všech okolností vedoucích k rozhodnutí o
provedení tohoto, z mého pohledu, neadekvátního zásahu vůči účastníkům akce
Czektek 2005. Zároveň doufám, že se k této politováníhodné události neobrátite
zády a po řádném prošetření zveřejníte své oficiální stanovisko k celé věci.
S tím souvisí i vyvození patřičných důsledků vůči kompetentním osobám, které
rozhodly o tomto zásahu.

Doufám a pevně věřím, že podobný zásah se již v budoucnu nebude znovu opakovat.
Přeji hodně zdaru při obnově důvěry pro práci Policie ČR, která byla tímto
zpochybněna.

S úctou a přáním hezkého dne

občan České Republiky Pavel Lesník, Praha  (pavel.lesnik@tiscali.cz)


From: Sniff Sniffer <sniff.sniff@gmail.com>
To: czechtek@techno.cz, lid@policejnistat.cz
Date: Monday, August 1, 2005, 11:23:52 PM
Subject: CzechTek a protesty - Dulezite!


Dobry den.
V uvodu Vam chci rict, ze nejsem technar, je mi pres 30, fandim Vam a
nehoraznost, kterou provedla policie nema obdoby.
Ted k veci, mam nekolikaletou profesionalni zkusenost s medii. Chci
Vas upozornit, ze se Vam to pomalu zacina vymykat z rukou a pokud
udelate chybu, uz se Vam nepodari to vratit zpet - mate proti sobe
profesionaly!

Jsem Vam k dispozici v pripade dotazu, ale meli byste myslet na nasledujici:
(pisu "vy", ale vim, ze to jsou jen jedinci)

1. Eliminovat ze sveho stredu hned v pocatcich jakekoliv projevy
nasili. Konkretne se dnes stalo nekolik pro Vas neprijemnych veci:
 - pokud jsem si dobre vsimnul, byly vypaleny zvonky na MV
 - strikanim spreje na budovu je jiz vandalstvi a nedivil bych se,
kdyby slo o poruseni zakona; vajicka a smyvatelne kridy jsou ok, ale
toto se muze otocit proti Vam, pokud se to dobre odprezentuje (napr.
"Vidite to, jaci jsou ti technari vandalove? Tohle vsechno zpusobili")
 - skupinky opilych hajlujicich v blizkosti televiznich stabu si rika
o poradny pruser
 - opilci s dredy na hlave napadajici obsluhu Delvity u Letne
presvedci vsechny okolo jenom o tom, ze jste banda opilcu
 2. S medii vychazet maximalne korektne:
 - tim, ze rozdupete strechu automobilu televiznimu stabu, Vas nezacne
milovat. Naopak, neprofesionalni stab by jenom z tech utrzku v bode 1
z Vas dokazal udelat totalni vyvrhele spolecnosti.
- ze stejneho duvodu neni vhodne na redaktorku pri vysilani vstupu
kricet, ze cituji:"policajtum lize prdele"
3. Jakekoliv lzi protistrany ihned oficialne "dementovat"
 - nepomuze Vam, ze na svuj web (napr. techno.cz) napisete, ze
Paroubek lze. To se mnoho lidi z "verejnosti" a medii nedozvi - a ty
prave potrebujete dostat na Vasi stranu ze vseho nejvic. Je treba
vydat prohlaseni, ktere bude obsahovat vyrcenou lez, a jasne dukazy
(fotografie, smlouvu, prohlaseni majitele, obyvatel, atd). Nepokouset
se psat polopravdu - to se muze stejne otocit proti Vam - mate na
druhe strane silneho soupere. To pak poslat do medii (CTK, iDnes,
lidovky, TV, radia atd., atd.)

Priklad "Dne xx.xx.xx citovala CTK ministra aaaaa bbbbb, ze pri cele
akci byl pritomen a dohlizel statni zastupce." Toto je zjevna a
neomluvitelna lez vysokeho vladniho cinitele, nebot tuto skutecnost
poprel dne xx.xx.xx primo reditel statniho zastupitelstvi v Tachove
cccc ddddd. Pro CTK prohlasil "Zadny statni zastupce nebyl na miste
pritomen ani nedal k zasahu pokyn..." atd.
(text je vymysleny - je treba presne citovat)

 - silne doporucuji vzit dnesni tiskove policejni prohlaseni  - viz.
napr. http://data.idnes.cz/soubory/krimi/A050801_TON_CZECHTEK1.DOC a
vsechny lzi dolozit fotografiemi (kdo ucpal sjezd, kdo rozbijel
obuskama sklenene lahve, kdo hazel rozbusky do auta) a vecnym textem
(kdy se to stalo, kdy se text objevil v CTK apod.) pekne odstavec po
odstavci - kratce, s fotografii, vecne.


Jedine takto verejne a s dukazy je muzete nachytat na svestkach a
ostatni muzete presvedcit!


Mate zatim nad vladou v ocich verejnosti velmi krehke vedeni. Pokud si
to zkazite, uz si duveru ziskate jen velice tezko a malokdo uz se Vas
pak zastane.

Drzim palce

Sniff

From: Václav Novák <vencAMD@seznam.cz>
To: czechtek@techno.cz
Date: Monday, August 1, 2005, 11:24:23 PM
Subject: Nehorázná drzost

===8<==============Original message text===============
Dobrý den,
četli jste článek  "Nájezdníci mohou být spokojeni"  v pondělní mladé frontě DNES od jakéhosi politologa Bohumila Doležala?
Z tohoto článku nyní cituji : Tisícům zfetovaných kraválistů se podařilo zablokovat dálnici.......pronikli na pozemek.......premiér projevil odvahu...........nájezdníci mohou být spokojeni-užili si srandy......atd.
Sakra vždyť ten člověk žije někde v totalitě!!!!!!!!!!!!Tohle přece není možné!!!!!!!!
1.Zajímalo by mne kolik účastníků czechteku ten "politolog" zná osobně,že hovoří o "tisících zfetovaných"
2.Dále pojem kraválista-co by ten člověk asi řekl na akce typu:Malá skála,Monstr of metal,Západočeské rockování atd.??????Všude je spousta kraválu tak nevím co se naváží zrovna do techna.
3.Zabloklá dálnice-to si můžou připsat na vrub policajti
4.Proniknout na pronajatý pozemek se zdá panu "politologovi" něco nenormálního???????
5.Premiér dle mého názoru neprojevil nic víc a nic míň než chuť vyzkoušet,co všechno si může dovolit.Ale určitě neprojevil odvahu-je na dovolené,nakáže postupovat co nejrazantněji a pak řekne že je mu líto zraněných.SRAB!!!
6.Ten "politolog" by si měl taky užít srandy,jak píše v novinách.Třeba takové srandy jako mladí lidé zrubaní obušky,nebo 14ti letá holka s roztříštěným loktem.
Neuznávám zamrzlé myšlenkové pochody Paroubka,Bublana,Doležala a dalších!!!
Neuznávám násilí,bezpráví,pohrdání mladými lidmi kteří se baví dle svého a nikomu neubližují.
Doufám,že za zcela neoprávněný plicejní zásah na czechteku budou potrestáni ti co jej nařídili a ti jenž jej takto stupidním způsobem obhajují.
Dle mého názoru by bylo velmi na místě poškozené (zraněné) účestníky czechteku adekvátně odškodnit,omluvit se jim a zaručit že se nic podobně zrůdného nebude opakovat.

Václav Novák

Paroubkov

Když jsem jako malá četla knížku Ondřeje Sekory o Kocourkově docela dost jsem se nasmála. Teď, když jsem měla možnost poznat, jak to funguje v praxi, smála jsem se už podstatně méně. Spíše mně tekly slzy. Stejně tak jako všem ostatním, kteří zažili policejní zákrok proti účastníkům CzechTeku 2005.  
Zákony se v Paroubkově  mění z hodiny na hodinu, někdy i rychleji. Pořádat párty na legálně pronajatém pozemku je najednou trestní čin, od smlouvy může pronajímatel odstoupit, aniž by to řekl, naštěstí Paroubek nevysypal z rukávu nějakého kouzelníka, který by ji rychle koupil a spálil, aby nebyly pro jistotu žádné důkazy, demokracie se projevuje jako policejní stát a policie tu není od toho, aby nás chránila, ale mlátila, a to co nejtvrdším způsobem v rámci daných možností. Přičemž vodní děla, slzný plyn a nějaký ten tank se do nich pořád vejdou. Sice nemáme na zdravotnictví, důchody a podobné zbytečnosti, ale milion či dva na rozehnání lidí, kteří se brání nanejvíc PET lahvemi,se vždycky najde. Vzhled v Paroubkově představuje základní kritérium pro určení míry nebezpečnosti jedince. Tahle logika  tu už ale jednou v minulosti byla a vedla k vyvraždění milionů nevinných lidí. Není tedy divu, že si policisté vysloužili novou hodnost -gestapo. Nevypadali však, že by jim to nějak výrazně vadilo. O tom, kdo zablokoval dálnici D5 diskuse žádná, i když nějaké ty fotky jasně ukazují opak. Půlka policistů neví, kde přesně jsou, druhá zase netuší, proč tu jsou. Ale jsou v pohodě, všichni z nich přece poznají útočníka, protože popis je jasný - dredy, piercing a k tomu smrdí. Možná bych si dovolila zapochybovat, kdo toho za ten den napotil víc, jestli lehce odění technaři, nebo zakuklení policisté, tady už jde i zpochybňovaní přírodních zákonů, ale nedivme se, jsme přeci v Paroubkově.
Zdá se, že cíl téhle policejní mise byl jednoznačný - Paroubek bojuje o první místo v popularitě  se zesnulým Dostálem, policisté si pozvedli sebevědomí, je přeci vždycky jednoduší praštit o půl hlavy menší holku, nebo hodit dělbuch na skupinku sedících lidí, než se postavit skutečnému protivníkovi a na závěr jsme ukázali celému světu, že už nejsme tím totalitním státem, jak si o nás cizinci občas myslí. I když jsou i výjimky, jedna anglická slečna i po prvním zásahu s neuvěřitelným optimismem tvrdila, že naše země je krásná a že sem jezdí každý rok a bude jezdit pořád. Podobným optimismem jsme díky bohu vybaveni i my. Včerejší demonstrace v Praze ukázala, že tohle se jen tak spláchnout nedá, a to ani vodním dělem ne!!!

Marfusha
Marfusha@email.cz

From: Krupka <krupka@ozm.cz>
To: czechtek@techno.cz
Date: Monday, August 1, 2005, 6:45:22 PM
Subject: delobuchy

Na úvod Vám řeknu, že techno nesnáším a v životě bych na Vaši akci nejel. 
To ale neznamná, že kvůli tomu musím zmrzačit každého kdo se chová jinak 
než já a poslouchá jinou muziku. Máte moji plnou podporu a doufám, že to 
bude impulsem k tomu, aby se tady v tom státě zase něco změnilo k lepšímu.

Mám pro Vás jeden technický argument: policejní dělobuch (správně výbuška) 
s hmotností pyrotechnické slože 50g je schopen vyvolat tlakový účinek, 
který je adekvátní výbuchu útočného ručního granátu. Nelítají z toho sice 
smrtící střepiny, ale na to aby Vám to 100% poškodilo sluch to stačí. V 
horším případě to může vyrazit oči a způsobit hluboké popáleniny. Pokud 
někdo považuje adekvátní naházet mezi sedící neagresivní lidi takovéto 
prostředky tak je to nebezpečný šílenec a patří do vězení.

Miloslav Krupka
odborný asistent na vš

From: Unijazz <unijazz@unijazz.cz>
Date: Aug 3, 2005 12:11 PM
Subject: CZECHTEK - PROTESTY
To: Undisclosed-Recipient


Před dnešním protestem

Organizátoři Czechteku na dnešní 17. hodinu opět svolávají protestní shromáždění před ministerstvo vnitra.

K tomu bych chtěl říct jen pár slov.

Jsem přesvědčený, že je proti čemu protestovat. Zásah policie byl
(když budu velice shovívavý) přinejmenším "nepřiměřený". Rozhodně
nezabránil škodám ani ublížení na zdraví. Byla to opravdu jen
demonstrace síly a ukázka jednoduchého, silového a velice nákladného
řešení, které způsobilo nejen materiální škody, stálo daňové
poplatníky spoustu peněz, ale také znamenalo ztrátu kreditu policie a
tím i lidí v čele státu v očích velké části mladých lidí a v důsledku
i v důvěru v demokratické fungování naší společnosti. A to je škoda
nenapravitelná.

Nyní je třeba trvat na tom, aby se policejní zásah řádně vyšetřil, aby
se rozkrylo, kdo za něj nesl odpovědnost a z pochybení vyvodit
nekompromisní důsledky.

Nemyslím si, že všichni účastníci technoparties jsou beránci, nelze
však přistoupit na princip kolektivní viny a všechny tanečníky za
trest seřezat. Letos jsem ocenil jejich snahu o legalizaci akce
pronajmutím soukromého pozemku.

Pokud policie chtěla ochránit majetek majitelů okolních pozemků,
dokážu si představit i jiný scénář zásahu. V první řadě policie měla
účastníkům pomoci dostat se co nejrychleji na pronajatý pozemek a ne
podílet se na zablokování dálnice. Stačilo pak hlídat okolní pozemky a
v případě jejich poškození hnát k zodpovědnosti konkrétní osoby. Asi
by nikdo neprotestoval proti tomu, kdyby policie technařům bránila
dostat se na nepronajaté pozemky. Pokud by nebyly zadrženy konkrétní
osoby a nepodařilo by se zjistit viníky případných škod ani dalším
vyšetřováním, škody by poškozeným musel uhradit stát. Stále by to
daňové poplatníky vyšlo laciněji než manévry, kterých jsme byli
svědky. Nadměrné problémy by nemusely nastat ani při ukončení akce.
Předpokládám, že majitel pozemky nepronajal pro párty na neomezenou
dobu. Po uplynutí nájemní smlouvy by stačilo pouštět účastníky pouze
pryč z tohoto prostoru a dovnitř další již nevpouštět. Zde by měla
policie úzce spolupracovat s pronajímatelem a snažit se komunikovat i
s organizátory. Tanečníkům, i těm nejvytrvalejším, by časem musely
dojít zásoby jídla a pití, o pohonných hmotách do agregátů, které
napájejí jejich sound systémy nemluvě. A kdo by vytrval nejdéle, mohl
by se podílet na úklidu. Samozřejmě si nemyslím, že by se ani takovýto
postup obešel bez šarvátek a střetů, ale určitě by se předešlo
dalekosáhlejším škodám.

Ostatně policie sama často zdůvodňuje své nekonání při srazech holých
lebek tím, že při zásahu by mohlo dojít ke střetům a zraněním, čehož
je nutné se vyvarovat.

Nelíbí se mi, že se na současných protestech organizátorů Czechteku
chtějí přiživit a zviditelnit lidé, kteří s celou akcí nemají nic
společného, situace samozřejmě využívají i politici. Při protestních
akcích by si organizátoři měli ohlídat, komu půjčují mikrofon.
Demonstrace by měly pak mít omezenou délku, myslím si, že Praha
opravdu není vhodné místo pro technopárty. Pokud by se toto
svolavatelům vymklo z rukou, určitě by přišli minimálně o část
sympatizantů a to bych nerad. Proto doufám, že se dnešního protestního
shromáždění zúčastní co nejvíce rozumných lidí. Myslím si, že je to
zapotřebí, obzvláště po tom, co jsem si přečetl premiérův článek ve
včerejších Lidových novinách. Z jeho tónu jsem měl mrazení, jako kdyby
na mne dýchlo z dob, o kterých jsem myslel, že jsou už za námi.

Čestmír Huňát, 3. 8. 2005
UNIJAZZ
Sdružení pro podporu kulturních aktivit
Jindřišská 5, 110 00 Praha 1
email: unijazz@unijazz.cz
http://www.unijazz.cz

From: czechtek@atlas.cz <czechtek@atlas.cz>
To: czechtek@techno.cz
Date: Monday, August 1, 2005, 3:00:32 PM
Subject: Informace

Nazdar vyhulený palice. Moc se tou událostí nebavte protože to není bezdůvodný. Pokud by jste nedělali protizákoný akce tak se to nemuselo stát. A nestálo by to tolik peněz. Těším se na další Czechtek doufám že se taky takhle vyvede. A jinak ať vám travička roste a hulte jak můžete.


Zamyšlení

Chtěl bych se pokusit zamyslet nad příčinami toho, co se stalo v sobotu na louce u Mlýnce. V první řadě je nutno si uvědomit, že každý stát (ať se tváří, jak chce) je centrální struktura, která ke své existenci nutně potřebuje dostatečné množství alespoň částečně spolupracujících a poslušných jedinců. Stejně tak, jako každý pasák potřebuje svoje stádo poslušných ovcí. A teď si představte, že si ty ovce najednou uvědomí, že je pasák nepokrytě zneužívá ve svůj prospěch, takže si třeba začnou navzájem okusovat vlnu, jen aby na nich nemohl vydělávat. A jak na to zareaguje pasák? Začne je (samozřejmě za použití násilí) od sebe oddělovat, aby se k sobě nedostaly a nemohly se dál okusovat. Asi už tušíte, kam mířím. Chci tím naznačit, že se může zdát, že lidé, kteří si jdou jen tak zatančit na louku, nemohou být přímým nebezpečím pro stát. Opak je však pravdou. Pro každý stát, jakožto centrální strukturu, jsou vždy největším ohrožením svobodně smýšlející jedinci, kteří sebou nenechají touto strukturou manipulovat. A právě těmi účastníci free parties jsou. Takže už se nemůžeme divit, že z nich náš čím dál arogantnější státní aparát chce zase násilím udělat poslušné ovce.

Ještě pořád ale není jasné, proč zrovna technokultura je takovým trnem v oku naší (a nejen naší) vládě. Jinými slovy: Proč právě mezi účastníky free parties je nejvíce lidí, kteří sebou nenechají manipulovat státem? Proč právě tyto ovce prohlédly situaci a začaly se podle toho chovat? Myslím si, že příčina je opravdu v tom, čím většinou odpůrci techna argumentují. Tzn. v účinku hudby s cyklicky se opakujícím motivem, tance, psychedelických drog, vizuální přehlcenosti a spánkové deprivace (tj. jevů, které jsou součástí každé technoparty) na osobnost člověka - hlavně na jeho ego. Tento účinek spočívá zjednodušeně v tom, že se ego, které má jinak velmi pevnou strukturu a v podstatě neomezenou nadvládu, částečně naruší a dočasně "odstaví na vedlejší kolej". To pak vede k tomu, že se člověk stane otevřenějším vůči kosmickému vědomí, které obsahuje veškerou moudrost a člověk tak získává globálnější pohled na svět kolem sebe. Díky tomu si začne uvědomovat mnoho souvislostí, které by mu jinak unikaly. Takže také často pochopí, jak ho stát využívá ve svůj prospěch a podle toho se zařídí. Myslím, že chování technařů můžeme přirovnat k chování Jacka Nicholsona v Přeletu nad kukaččím hnízdem. Tam střet jeho touhy po svobodě s totalitním systémem také vyústil v brutální závěrečnou konfrontaci.

Výše uvedené prvky techno parties tedy narušují a oslabují ego, které je ale jinak zvyklé mít absolutní nadvládu, takže když cítí, že je ohroženo, všemi možnými prostředky se snaží udržet si svoji pozici. Tím v člověku vzniká pocit chaosu a psychického ale i fyzického nepohodlí, jenž později pomine, pokud proces dobře proběhne, tj. pokud se ego své pozice nakonec aspoň částečně vzdá. A nyní se chci dostat k tomu, že kolektivní ego národa - stát - se chová úplně stejně, jako individuální ego jednoho člověka. To znamená, že při sebemenším náznaku ohrožení začne provádět protiakce. A technokultura opravdu stát ohrožuje, jak jsem se pokusil vysvětlit na začátku. Ještě bych chtěl poznamenat, že tato struktura (stát) se brání sama, aniž by si její jednotlivé buňky (politikové) vůbec uvědomovaly podstatu toho, co se vlastně děje. To ostatně většinou platí i pro druhou stranu. Jednou za čas se toto kolektivní ego rozruší úplně a poté nastane proces jeho opětovného formování. Můžeme to přirovnat k přeformátování počítače. Totální rozrušení státní struktury u nás naposled nastalo v roce 1989. Nová struktura, která poté vznikla, už je dnes natolik pevná a silná, že začíná podrážděně reagovat na jakékoli náznaky její destabilizace. To dál zvyšuje napětí ve společnosti a způsobuje podobné situace, jaká nastala v sobotu u Mlýnce.

Zde bych chtěl svoji úvahu nad současnou situací ukončit. Samozřejmě si nemyslím, že je mi všechno úplně jasné, ale určitě stojí za to se nad tím, o čem zde píšu, trochu hlouběji zamyslet.

Michael Řídký, Třebíč

 

Mlýnec, nebo Rudolfov

"Plnou ParouBACK 89  05" hlásá dnes jeden z transparentů v Praze na Letné před ministerstvem vnitra. Na údajnou podobnost rozehnání CzechTeku u Mlýnce na Tachovsku s mlácením studentů na Národní třídě v listopadu 1989 poukazují i někteří politici. Toto přirovnání však kulhá na obě nohy: motivace zúčastněných byla tehdy docela jiná; v mnohém snad i opačná. Pro historickou paralelu se musíme vrátit ještě trochu dál.
Píše se 30. březen 1974 a do Rudolfova u Českých Budějovic se sjíždí několik stovek vyznavačů undergroundové hudby. Příslušníci Veřejné bezpečnosti využijí stížnost jednoho zdejšího občana na rušení klidu a zaútočí s nevídanou brutalitou: do davu mírumilovných dlouhovlasých "mániček" pustí mimo jiné cvičené vlčáky. Kdo chce prostor opustit, musí projít uličkou příslušníků VB s pendreky. Mlátí ty "šmejdy" do hlav, do ledvin, ušetřena nejsou ani děvčata. Událost vstoupí do historie jako Rudolfovský masakr.
Onen pověstný husákovský "klid na práci" byl v jižních Čechách zachován. O rok později ale hlavní ideolog undergroundu Ivan Martin Jirous vznáší ve Zprávě o třetím českém hudebním obrození ideu paralelní polis, tedy subkultury, která oficiální struktury ke svému žití nijak nepotřebuje. "Vykašlete se na nás, my na vás taky kašleme," opakuje Jirous i dnes - přičemž ovšem používá mnohem razantnějšího slovníku. V březnu 1976 je 30 nejvlivnějších aktivistů undergroundu zatčeno a mocní si myslí, že mají vše pod kontrolou. Právě tato akce však vede k aktivizaci dalších alternativních skupin a situace vrcholí ustavením Charty 77.
Autor těchto řádků nepochybuje a nesmyslnosti policejního zásahu proti techno party - tato otázka však nyní není nejdůležitější. Nejpodstatnější není dokonce ani to, jak situaci využijí politici, jak dopadne vyšetřování, či jak dlouho budou trvat protesty technařů. Mnohem horší je, že zákrok na Tachovsku vyoral ve společnosti hlubokou generační brázdu. Dnešní střední generace vyrůstala v době, kdy se říkalo: "Nevěřte nikomu nad třicet." Jejich děti tuto myšlenku právě dnes uskutečňují.
Jak správně postřehl sociolog Jan Keller technaři nejsou alternativou ke konzumní společnosti, ale naopak jejím dokonalým naplněním, neboť "do důsledků dovedli heslo masové kultury: konzumovat ve stále silnějších dávkách pokud možno stále totéž." Subkultura techna je provázena řadou negativních jevů včetně chemických drog. Přesto však není možné pustit do těchto lidí vodní děla a teprve pak jim oportunisticky nabídnout dialog. Společnost, která chce přežít, proti sobě nemůže poštvat vlastní děti! Ještě je čas zabránit tomu, aby se opakoval scénář po Rudolfovském masakru.

Aleš Palán

 
 
 
 

FOTOREPORTY

 
Dan
Dan
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016