REPORT

 

Lidi lidem - Průmyslový palác - 25.9.2002

Člověk člověku. Lidi lidem. Zhruba tak zní základní pravidlo lidské solidarity a zdravého společenského přístupu vůbec. Levičák jásá, ostatní se diví. A ačkoliv přesto, že v současném systému působí podobná myšlenka jako odstavec vystřižený z Orwelovy knihy - dnes nachází uplatnění. Buďme rádi. Není to nadlouho.

 
Člověk člověku. Lidi lidem. Zhruba tak zní základní pravidlo lidské solidarity a zdravého společenského přístupu vůbec. Levičák jásá, ostatní se diví. A ačkoliv přesto, že v současném systému působí podobná myšlenka jako odstavec vystřižený z Orwelovy knihy - dnes nachází uplatnění. Buďme rádi. Není to nadlouho.

Příčinu podobného smýšlení znáte všichni. Povodeň zasáhla do života tisíců lidí. Bez rozdílů demolovala vše, co jí stálo překážkou... Zbyl jen pláč a smutek. A možná právě proto reagoval marketing tak rychle a neservíroval Pražanům široké spektrum dobročinných akcí, jež krom účinné reklamy přinesly i reálné prostředky pro bezprostřední oběti rozzuřeného vodního živlu.

Jednou takovou a pro nás krom benefice zatopených klubů i nejdůležitější je počin aukční síně Bussmark a agentury Unity v průmyslovém paláci na Výstavišti. Experiment sloučit koncert českých figurek populární hudby a taneční party vyšel na výbornou. Koktejl návštěvníků, jemuž nekonkurují ani letošní Creamfields můžeme s klidným svědomím označit za kulturní a generační střet roku.

Produkční team byl na tuto situaci dobře připraven a nabídl audiovizuální luxus, jenž uhranul i leckteré aktivní partypeople. Levé křídlo paláce ovládla špičková světelná technika, 150 kW EAW sound system a architektonicky zdařilý dominantní stage bez jakýchkoliv rušivých prvků.

Line-up sliboval velká jména z nichž chyběl - pravděpodobně v rámci komunikačního šumu - Claude Younge.

Roli startéra převzal pár minut po desáté český profík Pavel Krejdl. Dobrý zvuk zřejmě žene ambice DJe vpřed a předvedl tak vskutku oduševnělý, vývojem řádně konstruovaný set. Monotónnost závěrečných fází vystřídaly rychlé mixy, úderné skládání beatů a především bujaré reakce publika.

Z nepřítomnosti jednoho z headlinerů se hvězdou večera stal oblíbený hudebník a producent Luke Slater. Od jeho březnové návštěvy v klubu Roxy uběhlo mnoho času a jsem přesvědčen, že žádný nadšený technofreak si tentokráte jeho hraní nemohl a ani nechtěl nechat ujít. A co že přítomným "clubberům" nabídl? Techno jako řemen. Tvrdě a přitom s nadhledem podával čisté - v náležitém stylu až exoticky působící jemně nalomené beaty v hladké kombinaci s rytmy klasického techna či občasným a samozřejmým vázáním do ploch. Technika hraní perfektní, tedy pro zúčastněné diváky po jeho boku žádné překvapení. Atmosféra gradovala a spokojené úsměvy ovládly taneční parket.

Neméně zajímavým a v našich končinách již skoro pravidelným bylo vystoupení Bena Longa z britského tria Space DJz. Velmi taneční techno, chvílemi se nesoucí v rovinách funky uzavřelo zahraniční účast a uvolnilo místo pro ošlehané české umělce.
Dění doplnili trochu zmatená Ladida a poslechově již delší dobu náročný Agent.

Jak tedy celou středo-čtvrteční noc uzavřít? Kdo nepřišel prohloupil. Natolik levné vstupné za se všemi argumenty nejlepší halovou stage posledního období očekával málokdo. Agentura Unity vystrčila v secesním prostoru průmyslového paláce druhý růžek a opět myslím s velkým efektem.
Doufejme, že jí energie a zatím i svým způsobem ojedinělá profesionalita zůstane.

Za nás v každém případě díky!
 
 
 
 

FOTOREPORTY

 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016