REPORT

 

Report z MINI & MALY od Lukáše

Klub Roxy přišel s novou klubovou nocí MINI & MALY a jako první headliner vystoupil Ali Shirazinia alias Dubfire. Minimal má tedy konečně podporu i nejoblíbenějšího českého klubu, což je bez diskuse velmi dobře. Volba premiérového hlavního hosta mne zprvu trochu zaskočila, jelikož Dubfire produkuje minimal poměrně krátkou dobu; za tu si však u okolí vydobyl velkou úctu a v tomto žánru se v různých ocenění vyšvihl hned na první příčky. Jak tedy vypadal jeho pražský set?

 

V současné době již asociace jeho osoby s projektem Deep Dish moc nesedí, jelikož Dubfire nyní svoji samostatnou produkci orientuje výhradně na minimal techno. Největší úspěchy v tomto na rytmice založeném žánru slavil zejména svými remixy např. pro Booka Shade, Gregora Treshera nebo nejnověji Minilogue. Vedle toho mohutně zabodoval se singlem "RibCage" a ihned se zařadil do první linie nejúspěšnějších minimalových producentů. Dubfireově současnému stylu dominuje hutný valící se zvuk, ve kterém je stále možné rozeznat atributy jeho dřívějšího produkovaného žánru progressive; v Dubfirově specifickém pojetí minimalu nechybí breakdowny a gradace, což není pro většinovou část minimalových DJs a producentů typické. Jeho hudba není pro malý klub, je určena skutečně pro davy lidí a já jsem byl zvědav, jak vyzní v klubu Roxy.

Marwin Shamma a Nipp

Na místo dění jsem zavítal kolem půl jedné, kdy pozvolna se zaplňující klub rozehřívali Nipp a Marwin Shamma v live vystoupení. Nestihl jsem tedy již Lillou, o jejímž vystoupení však mezi návštěvníky, se kterými jsem měl možnost hovořit, kolovaly pochvaly. Nipp a Marwin Shamma hráli příjemně, na taneční ploše se do rytmu hýbalo zatím jen několik odvážlivců, zatímco horní balkón v klubu byl již hojně zalidněn. Po jejich společném setu, v rámci kterého mírně převládaly deep a tech houseové prvky nad těmi ryze minimalovými, se ujal kontroly nad publikem Marwin Shamma v samostatném DJ setu. Laptopy s Abletonem a midi ovladače tedy vystřídala CD a Marwin Shamma potvrdil svůj um zahrát jak charakteristicky rytmický, tak i melodický minimal house.

Pokud mě smysly nezradily, Dubfire s početným doprovodem v zádech nastoupil k přístrojům o něco dříve, než bylo oficiálně naplánováno. Začátek jeho setu předznamenal již na podstavci stojící a v záři světel zbarvený Apple MacBook a software Traktor. K tomu byly připraveny pro použití dva drobné midi kontrolery a nějaké nápoje pro hydrataci organismu. Jakmile dozněly tóny posledního tracku Marwina Shammy, publikum uznale zaaplaudovalo a bylo to zcela na místě, Marwin Shamma hrál velmi dobře. Na úvod se napříč Roxy po Dubfireově nástupu rozeznělo poklidné intro bez beatů, které uťalo již slibně se rozvíjející atmosféru a skrz tyto poklidné melodie se pomalu rozeznívaly industriální plochy a tóny. Návštěvníci však zůstali na parketu jako přikovaní a zcela jistě byli zvědavi, jak se Dubfire od své poslední návštěvy Prahy na akci Reflection zvukově proměnil. Dubfireův formát hudebního projevu se o mnoho nelišil od toho, jaký předvedl na festivalu SonneMondSterne a soudě podle reportu na stránkách serveru Beatportal, ani ne od setu, kterým uzavíral letošní Sonar festival. Svůj set stavěl postupně a pomalu; těžké, pozvolna se kolíbající beaty s ubíhajícím časem doplňovaly efektní gradace, kterým na účinku vypomáhala Dubfireova komunikace s publikem. Jedním z vrcholů setu byl jeho remix skladby Grindhouse pro Radio Slave, na který byly reakce publika více než vřelé. Jásot a ruce nad hlavou byly po většinu doby jeho hraní všudypřítomné a atmosféra i přes skutečnost, že Roxy nepraskalo ve švech, byla výborná.

Dubfire

Jak Dubfire dříve začal, tak si i vystoupení prodloužil a střídající Ladida měla euforickou atmosférou protkaný večírek dokončit. Náladu však ovlivnily technické problémy související se zapojením laptopu, který se přibližně do páté hodiny ranní, tedy doby mého odchodu, spojit s dalšími hardware komponenty nepodařilo. Ladida tak i přes bezvýslednou výpomoc techniků byla improvizovaně nucena volit skladby z CD a vinylů.

Na celkový obraz premiéry MINI & MALY měla dopad i výrazná vizuální stránka, která byla vynikající; vždy stylové projekce se promítaly jak na širokoúhlé plátno za DJ pultem, tak i na LCD obrazovky umístěné ze stropu směrem na taneční plochu a prostor horního baru. V chilloutu jsem se objevil jen zřídka, ale ty chvilky, které jsem zde strávil, byly příjemné. Není pochyb, že vystupující Vilém a Bo.dan zde poskytli fajn vibrace.

Návštěvník musel být v pátek spokojený. Roxy poskytlo premiéru akce s momentálně velice atraktivním hostem; vzhledem k návštěvnosti, která se odhadem pohybovala okolo poloviny kapacity klubu, je však otázkou, jestli je spokojen i klub z podnikatelského hlediska. Doufejme, že ano a že další vydání MINI & MALY bude neméně vysoké úrovně.

 
 
 
 

FOTOREPORTY

 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016