REPORT

 

Report z Full-On od Pava

S drobným odstupem času jsem se konečně dokázal zastavit a zamyslet se nad Full-On. Prvně se mi stalo, že píši tolik dní po party, kdy jsem si mohl přečíst tunu názorů a vzrušených diskuzí. Jaký byl tedy Full-On z pohledu Pava?

 

Vstup holandského produkčního teamu Full-On na českou taneční scénu byl velmi zajímavou událostí nejen pro ty, kteří se pohybují na scéně dlouho a v podstatě se podílejí na promotování, redakční činnosti a nebo jsou DJs, ale i pro klubery a členy freetekové komunity. Freeteková komunita zná Full-On SS z letošního Czechteku, kde podle ohlasů patřil k tomu nej, co bylo k vidění a především slyšení.lasery

Full-On nabídl několik zajímavých novinek nebo spíš nezvyklých věcí. První dominantní byl asi line up. Tedy přesně řečeno jeho časové rozvržení. První beaty se měly ozvat úderem osmé hodiny večerní a poslední k obědu dne následujícího. Díky tomu došlo k posunu „prime time“, který u nás zdomácněl v čase od 00:00 do 03:00. Na Full-On se tento úsek posunul a výrazně prodloužil. Vždyť vrcholem mělo být od 00:30 (došlo však k posunu) vystoupení Jamese Ruskina spolu s The 65D Mavericks a hned po nich set Chrise Liberatora. Další zajímavostí, která táhla zvědavé klubery a milovníky freetekového acid techna a acid ravingu, bylo spojení klubového techna a klasické "kulometné kadence" nad 150 bpm. :o)

Prostor, který nabídla Malá sportovní hala v pražských Holešovicích byl ušit Full-On na míru. Dobře umístěný prostor pro několik tisíc lidí s dobrým sociálním zázemím a velkou šatnou. Dokonalý prostor pro umístění velkého množství audio-vizuální techniky. Dostatečný prostor pro pohodlnou zábavu. Když tak přemýšlím, nenapadá mě pro tuto party lepší prostor v Praze.robot

Audio-vizuální vizitka Full-On na mě zapůsobila jako vhozená rukavice českým zvukařům a osvětlovačům. Impozantnost, přesnost a dokonalé sladění. Nemá smysl se rozepisovat nad kilowatty a decibely. Zvuk byl až na několik drobných výjimek spojených s technickými problémy 65D Mavs a Ruskina čistý a silný (pozn. silný nerovná se hlučný). Světelný park byl bohatý a dobře naprogramovaný. Chvílemi jsem si dostatečně „ujel“ na laserech, které dokonale kopírovaly hudbu a jenom umocňovaly atmosféru. Nemohu opomenout originální otáčející se dvoj-projekci, která ovšem působila v záři světel od pódia poněkud nevýrazně. Jediné, co mi scházelo bylo zcela absentující osvětlení DJs.

Samozřejmě robot. Toho nemohu vynechat. Charismatická dominanta čnící nad Dji. Tělo nafukovací, páteř hydraulická. Pohled uhrančivý. Co dodat? Bude i příště? :o) Když jsem u robota, nemohu vynechat ani pyromanské "výstřelky" jako "vodopád" a nebo plamenomety a ani účast dvou menších bráchů toho velkého. Cyberpunk rullez! :o)justine

Rozhodl jsem se, že tentokráte se nebudu téměř věnovat jednotlivým Djům. Tedy ne tak podrobně, jak jste asi u mě zvyklí. Vezmu to tedy bleskurychle. Vzhledem k tomu, že Dave The Drummer vážně a nenadále onemocněl, došlo k posunu časů. Stihl jsem si tedy užít Sonnyho, který hrál dokonalý warm up. Justin Robertson byl pro mě jako techno DJ velkou neznámou. Jeho set se k techno jen párkrát přiblížil. Pohyboval se jemně na hranici mezi tech-house s breaky a funky technem. Čistý mix není potřeba ani vzpomínat. Pro mě byl hlavním tahákem společný set Jamese Ruskina s The 65D Mavericks. Bohužel se díky nahlášené bombě na londýnském letišti Heathrow opozdili všichni o nějaké 3 hodiny. Nestihla se tak zvuková zkouška a to, že to nepůjde dohromady zapojit, se zjistilo až "2 minuty po 12.". Těšil jsem se a opět se ukázalo, že když se těším… nedopadne to. :o) Nemá smysl popisovat specifikace chyby, která nastala. Možná se mohlo říct, že tedy bude James hrát hodinu a další hodinu Mavs live. Dohromady to bohužel nešlo. Myslím, že z toho byl James Ruskin docela rozhozený a tak nepředvedl nic světoborného. Spíše mi to připadalo dost chaotické a na Ruskina nezvykle nepromyšlené. Chris Liberator byl posledním Djem, kterého jsem zastihl na Full-On a přiznám se, že jsem příliš pozornosti tomu hodně veselému technisku nevěnoval. :o)ruskin

To, co mě zklamalo, byla jako obvykle návštěva a tím pádem i vyjádřený zájem lidí o takovou hudební produkci. Možná k tomu přispěl i docela podivný termín mezi dvěma brněnskýma masovkama Orion Hall a Kingdom, na které jistě mířila a nebo míří velká část především pražského kluberstva. Popravdě je pro mě tak trochu očekávaným zklamáním slabá účast freetekové komunity.

Věřím, že zážitky těch, kteří na Full-On dorazili, se dostanou ke všem a na příštím díle a nebo na nějaké další party stejného ducha a nápadu se ukáže mnohem víc lidí. Ne proto, aby někdo vydělal, ale proto, aby dokázali, že má smysl být tvůrčí a snažit se to všechno posunout vpřed.

 
 
 
 

FOTOREPORTY

 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016