PARTYINFO
BE AT:
Datum konání: |
12.01.2013 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Chapeau Rouge |
DJs: |
Claire Morgan (Haul Music, Sydney/Berlin), Vik (Sunakashi, Brno), Schwa (Shades of Gray, BE AT:) , Ark (BE AT:), Wwera & Acustic Terrorist, Swinghead & Mackie Messer feat. Yazz |
Live: |
Noostrak, Rotted On Toilet (at), Minute of Fame, Picture Imperfect |
Popis: |
start 22:00 |
Přinášíme vám dj mix a zajímavý rozhovor s australskou Djkou Claire Morgan, která se v létě přestěhovala do Berlína. Dozvíte se, proč se jí tak libí v klubu Berghain, jak to má se zimou a proč se stále drží klasických vinylů. Claire se představí dnes v Kabinetu Múz v Brně a v sobotu na akce BE AT: v Chapeau Rouge v Praze. Přejeme příjemné čtení.
Před tvým přesunem do Berlína jsi dlouho žila v Sydney. Sice jsou obě města na opačné straně zeměkoule, ale jak Berlín tak Sydney jsou hodně velká a řekněme kosmopolitní města. Jaký hlavní rozdíl spatřuješ mezi těmito metropolemi ty osobně?
Hlavní rozdíly jsou hlavně v počasí a historii - z toho vyplívá i spousta dalších věcí – jak se lidé oblékají, jak přemýšlí, jak pracují. Oproti Sydney má Berlín jen velice malý korporátní sektor. Velké firmy a korporace jsou v pozadí... hlavní slovo mají v Berlíně mladí lidé a umělci. Život je tu z mého pohledu zdravější a vyrovnanější. Lidé se zdaleka tolik nehoní za penězi. V Berlíně je každou noc co dělat... všude se neustále něco zajímavého děje. Někdy je těžké odolat, ale učím se to. Jinak by člověk vůbec nic neudělal. Sydney má zase šmrnc! Je to krásné a módní město ve kterém žije spousta lidí, kteří mají za cíl něco dokázat a udržet si svůj vysoký životní standard, což bývá často hodně časově náročné. Na nějaký bujarý noční život pak nezbývá moc času.
A co Berlínská zima? Jak to zvládáš? Seš ráda kolik různého oblečení na sebe můžeš navléknout?
Zima mi nevadí… vůbec. Tohle je moje první zima! Líbilo se mi, když bylo všude bílo, jenže teď je všude bláto. Snad zase brzo nasněží. Nosit několik vrstev mě ale štve. Vyrostla jsem na pláži, takže mnohem radši venku běhám v letních šatičkách!
Žiješ v Berlíně už asi rok. Jak jsi na tom s němčinou? A co plánuješ dál? Přesuneš se jinam a nebo zůstáváš?
Počkej počkej… jsem tu jen 6 měsíců a rozhodně se teď nikam přesouvat nebudu. Berlín jsem si zamilovala. Akorát si v lednu zajedu na měsíc domů do Austrálie. A němčina? Na tu se mě prosím neptej. Po 2 měsících intenzivního studia jsem ráda, že si v sámošce koupím rohlík :)
A co Berlín a hudba? Uspokojuje tě tamní elektronická scéna?
Jasně… to bys musel byt padlý na hlavu, kdyby sis v Berlíně nenašel to své. Nejde jen o elektronickou muziku. Všechny žánry tu mají velké zastoupení. Berlín je prostě hudební Mekka – to je bezpochyby. Hraní mě tu baví a mám pocit, ze lidé nevědí, co ode mě čekat, protože tu jsem přecijen nová tvář. Mám více prostoru návštěvníky klubu překvapit něčím co neznají.
Řekni nám něco o klubu Berghain – je to jeden z nejkontroverznějších a zároveň nejzajímavějších klubů na světě. Proč to tam každý tolik miluje a proč je někdy tak těžké se dostat dovnitř?
Berghain je to nejlepší místo pod sluncem! Sice dá někdy dost zabrat se dostat dovnitř, ale když máte štěstí a je dobrá konstelace hvězd, tak to jde. Když už jste konečně uvnitř, tak pochopíte. Nechoďte ale do spodních místností, hlavně muži. Tedy pokud jste hetero! Mohlo by se Vám tam něco přihodit...haha. Moje nejoblíbenější mise do Berghainu bývají časně ráno… nasnídám se, sednu na kolo a vyrazím do Berghainu zapomenout na všechno kolem. To člověk musí zažít aby pochopil.
Ví se o tobě, že jsi pořád věrná vinylu. Už jen málo australských djs hraje z desek a podobná situace je samozřejmě i v Praze. Proč jsi nezanevřela na vinyl a proč si myslíš, že mladí djs dnes raději stahují mp3?
Hodně muziky, která se mi líbí, vychází jen na vinylu, což je super. Jenže dnes už můžu z vinylů hrát jen v několika klubech, málokdy, když hraji v zahraničí a už vůbec ne na festivalech. Nejvíc mě ale hraní naplňuje v okamžicích, kdy mám možnost hrát z desek z velkého systému a lidi se baví. Co se týče stahování mp3, vůbec s tím nesouhlasím. Chápu, že lidi chtějí mít přístup k těžce dostupným/promo/nevydaným trackům, ale dost mě štve, když si někdo zadarmo stahuje hudbu, kterou si bez problémů může koupit, a to jenom proto, že nechce platit. A djs, kteří si myslí, že hrát v klubech z mp3 stačí, mají asi něco s ušima!
Theo Parish řekl, že je to jen otázka lenosti mladé generace. Myslíš si to taky?
Nevím, v jakém kontextu to Theo řekl a nejsem si jistá, jestli bych použila slovo lenost. Osobně pro mě hledání hudby online doprovází vždy určité zklamání, protože se člověk v tom množství jen těžko orientuje na rozdíl od prohrabávání se deskami v regálech vinyl shopů. Vždycky, když se na internetu dostanu k platbě, mám takový divný pocit, že mi něco uniklo. A ten pocit mě štve! Myslím si, že djs, kteří se při nakupování skladeb řídí komentáři na blocích nebo playlistem někoho slavného, jsou líní, ano, ale stavět proti sobě nakupování online a nakupování ve vinyl shopech, to nejde. Je to něco ůplně jiného.
Řekni nám něco o scéně v Sydney a Melbourne. Ještě pořád tě inspiruje? Hrála jsi více méně ve všech vyhlášených klubech po celé Austrálii. Jaké mejdany a kluby stojí za to navštívit?
Momentálně se v Austrálii děje tolik zajímavých věcí. Sydney má dva úžasné nové kluby (Spice Cellar a One22), které se oba zaměřují na undergroundovou elektronickou hudbu, a taky opravdu dlouhou tradici mají outdoor parties pod širým nebem – SASH a Bare Essentials, to jsou mejdany na střeše. Je tam taky spousta opravdu skvělých místních djs. Melbourne procházelo v tomhle ohledu jistou krizí, protože scénu ovládali lidé, kterým nešlo o hudbu ani o umělce, kteří je vlastně živili. Ale dnes se situace mění a Melbourne je oficiálně zase v kurzu! Za zmínku rozhodně stojí party Out of Focus a Sound of Thought, Haul Music a Animals Dancing. Několik skvělých místních producentů, tradice outdoorových festivalů a klub Killing Time tvoří dohromady fantastickou hudební platformu.
A co tvoje vlastní produkce? Ten tvůj remix pro Haul Music je fakt skvělý a měl velký ohlas. Co dalšího plánuješ?
Moc děkuji. Byl to můj první houseový počin – vím, že není dokonalý, ale jsem na něj pořád dost hrdá. Haul Music je asi nejlepší label v Austrálii a kluci, kteří ho mají, jsou mí dobří kamarádi. A co dál? Zařídit si v Berlíně nové studio a mít zase hodně práce.
Novy mix: soundcloud.com/claire-morgan/be-at-chapeau-rouge-prague
Klubovka BE AT: proběhne již tuto sobotu 12. ledna v Chapeau Rouge. Organizátoři akce vyzpovídali učinkující a zeptali se jich na nejoblíbenější tracky loňského roku. Více pod nadpisem.
CLAIRE MORGAN (Haul Music, Sydney) link na set: zde
DJ Qu "Times Like This" (The Corner)
Moje nejoblíbenější věc od Dje Qu z minulého roku. Tenhle track se skvěle hodí do pozdních ranních setů. Je to temná, groovy a hypnotická věc. Těším se, až si ji v Praze a Brně zahraji.
Todd Terje "Inspector Norse" (Olsen/Smalltown Supersound)
Inpector Norse u mě vyhrává anketu „rozjařených obličejů“, to je přesně to co umí Inspector nejlépe. Prostě happy track, který se vám dostane ihned pod kůži. Zábavný a zároveň „cheesy“, ale v tom dobrém slova smyslu!
Andrew Ashong & Theo Parrish "Flowers" (Sound Signature)
Theo Parrish je pro mě legenda, která neustále inspiruje dlouhou řadu mladých producentů dělat muziku. Tahle věc perfektně dokazuje, jak skvělý je to producent, který si proste jede svojí a kašle na kdejaké trendy v elektronické hudbě. Opravdový umělec. Respekt!
VIK (Sunakashi, Brno) link na set: zde
Dusky - No More (Simple)
Moderní house plný emocí stojící na jednoduchém vokálu, sub base a 2-stepovém rytmu.
Mic Newman - Leisure Principle (White Label)
Exkluzivní free edit, basička ve spojení s vokálem Janet Jackson jako vždy spolehlivý plnič parketu.
Jimpster - These Times (Dub) (Freerange)
Mistr opět v akci, hypnotický dokonale vygradovaný deep dubby house.
DJ SCHWA (Shades of Gray, Beef records) link na set: zde
Todd Terje "Inspector Norse" (Olsen/Smalltown Supersound)
Tohle zařazuji do svého top 3 za rok 2012 nezávisle na Claire :) Jo, je to sice trochu "cheesy", to ale Inspectorovi vůbec neubírá na kráse. V létě jsme si spolu moc užili. Hlavně na festivalu Sound Feer!
Burnski & Manik - You Know What Its Like (Realtone 054)
Skvělý acidový track, který má něco přes 10 minut. Tuto placku jsem ze svého dj bagu minulý rok víceméně nevyndal. Funguje skvěle i na warm up a překlenuje ten moment mezi pohodovějšími tracky a rozjětějšími věcmi. Moje klasika.
Shaddow Child - So High (Moda Black)
S tímhle trackem jsem si také užil své. Je to něco mezi house, garage a bass music. Prostě párty track. Nástup basové linky je opravdu famozní. Baví mě jak Shadow Child skvěle kombinuje hudbní styly. No, v Londýně byli kluci vždycky trochu napřed… a nebo pozadu? :)
Claire Morgan, hudební producentka s vinylovou uchylkou, strávila posledních deset let hraním po celém východním pobřeží Austrálie.
Z rodného Brisbane Claire zamířila nejprve na jih do rušného Sydney a později do Melbourne, kde jako rezidentni djka vystupuje v těch nejlepších klubech. Claire mezi Brisbane, Sydney a Melbourne dodnes pravidelně vystupuje. A ať už se jedná o mejdany v klubech, na lodích nebo na outdoorových festivalech, Claire s sebou vždy vozí svůj jedinečný mix hudby, ve kterém nechybí house music, disco, funk, acid a techno. Roku 2012 svoje působiště ještě rozšiřuje o Berlín, kde ted s malými přestávkami žije.
Během své kariéry hrála po boku těch největších jmen taneční scény z celého světa, jako například Derrick May, Miss Kittin, Efdenim, Aril Brikha, Joris Voorn, Sven Vath, Audion/Matthew Dear, DBX a Mathew Jonson a její tracky si oblíbily takové osobnosti, jako například Ripperton.
Když se Claire zrovna nevěnuje hraní a surfování, skládá hudbu k filmům a k televizním pořadům. Claire se může pochlubit širokým záběrem, zahrnujícím vše od ambientní elektronické hudby po kompozice pro celé orchestry.
soundcloud.com/claire-morgan
PORPORUJE CLUB MATE: www.clubmate.co.cz