Hudební recenze: The Advent - T.R.I.N.I.T.Y.

Několik měsíců zpátky vyšlo v tichosti jedno velmi zajímavé techno album od neméně zajímavého producenta. Nejde o nikoho jiného, než o nám dobře známého Cisco Ferreiru aka The Advent. Je to již jeho desátá dlouhohrající deska a jmenuje se T.R.I.N.T.Y. Nikde v médiích jsem o ní nečetl ani pár řádků, a právě proto, že jsme server Techno.cz, tak se sluší a patří, i s nepatrným zpožděním, si o ní něco říci.

Tento dlouholetý producent a DJ, který několikrát poctil svou návštěvou i Česko (naposledy letos v květnu na brněnské Orion Hall), vydal desítky vinylů, EPček, alb a ještě více remixů pod svými různými pseudonymy. Také je to producent, který začínal produkovat už koncem 80. let minulého století společně se CJ Bollandem. To všechno stručně charakterizuje Cisca Ferreiru, tedy G Flame a hlavně The Advent. Ve spektru techno producentů jde určitě o jednoho z nejpilnějších, protože deset albových kousků během deseti let své kariéry je slušné číslo a jen tak někdo se s tím pochlubit nemůže. Jeho desky vychází většinou ve velké tichosti nebo aspoň k nám se ty informace příliš nedostanou a tak, stejně jako předchozí deska Hyperspace 07, tak i T.R.I.N.I.T.Y. spatřily světlo světa bez sebemenšího humbuku v médiích. Je to poměrně vzácný jev a o to víc mě zajímá, co nám The Advent zase ukuchtil za muziku.

Paradoxně za méně peněz, více muziky. Pro potřeby DJs vyšlo album T.R.I.N.I.T.Y. jako trojvinyl s devíti tracky a pro všechny ostatní je připraveno CD s celou čtrnáctkou skladeb. Jak bylo možná dříve u Adventa zvykem kombinovat na deskách techno s minimalem anebo převážně s electrem, na té poslední jdou téměř všechny tracky striktně cestou hutného a masivního techna. Od začátku do konce se na vás bude valit nekompromisní rytmus s basy, které si zaslouží pootočit volumem doprava ještě o něco víc. Výšky jsou vyoscilovány na maximální otáčky a tříští se o vše, co jim přijde do cesty. Přesto v technu The Adventa nehledejte nějaký bezduchý masakr, který vám vygumuje hlavu. Naopak! Tohle techno, i když je hutné a bez debaty klubové, je také inteligentní, plné různých zajímavých zvuků a elementů. A že výjimky potvrzují pravidlo je známá věc, takže i vy se můžete těšit kromě techna třeba na breakbeat, ale jde jen o jedinou skladbu.

Tohle album patří k tomu lepšímu a rozumnějšímu, co v technu tento rok vyšlo a jeho koupí určitě nebudete litovat. A jestli chystáte nějakou silvestrovskou pařbu, tohle nakopne zábavu jako nic jiného.

PS: 5. prosince vychází The Adventovi zbrusu nový vinyl The Rise EP, na značce Kombination Research. Najdete na něm 3 tracky After, S.M.K. a Telecom. Že by The Advent pomohl prodejem této desky částečně splatit 205 milionovou poutu našemu Telecomu?

Hodnocení: 95%

The Advent - T.R.I.N.I.T.Y.
čas: 72:18