Hudební recenze: kompilace Prime Cuts

Nový český label je na světě! Dostal název Beef Records a spadá pod křídla domovských Tribal Vision. Beef vznikl hlavně z popudu DJe Schwy, který si v poslední době našel zalíbení v elektro zvucích a náladách. Původně bylo zamýšleno vydat kompilaci Prime Cuts na Tribal Vision, kterou Schwa provozuje společně se svým djským kolegou Slaterem, ale nakonec padlo rozhodnutí, že se nebudou rušit již zavedené progressive kruhy značky Tribal Vision.

Prime Cuts nemá totiž s progressive stylem moc společného. Výběr na nové kompilaci  a vůbec celá koncepce labelu Beef má být zaměřena na elektro a house.
Obal cédéčka obstaral tradičně Quapim, který dává po výtvarné stránce labelům Tribal Vision a Beef snadno rozpoznatelný styl a rukopis.

Albový výběr načíná ženské duo Love Boat. Renata a Jokke mají za sebou různé hudební zkušenosti – djing, hraní na basovou kytaru, ale i go-go tančení. Jejich skladba Bootyooty zní jako nějaký současný elektro remix legendárních Kraftwerk. Producent Petersky si nechal svůj track Fuck Them zremixovat od Oliverio & Mos. V podstatě se jedná o určitou formu deephouseu, kde elektro evokuje hlavně mírně upravený hlas, který hlásá nějakou tu X hlášku. Je fakt, že být text v češtině, tak by mě vyloženě rušil. Jinak myslím příjemná záležitost.

Mathias Schaffhäuser je už poměrně ostřílený harcovník na taneční scéně, remixoval třeba Goldfrapp nebo projekt Luomo. Jeho skladba Coincidance je na kompilaci také v remixu, jeho autorem je Trentemoller, který zde předvedl dobrou producentskou práci. Skladba šlape, elektro basa musí rozhoupat úplně každého. Po téhle skladbě mohou šáhnout jak houseový Djs, tak dost možná i Djs z vod breakbeatu.

Další skladba na kompilaci také není v originální verzi. Původním autorem je D-Nox u kterého promo materiály uvádí výbornou techniku mixování. Jeho skladbu Seven Hours si vzal do svého studia na přemíchání producent Martinez. Dvojka Shuma je už známá z vydavatelských počinů Tribal Vision. Zajímavý je myslím fakt, že v hudebních kořenech těchto pánů ze Záhřebu najdeme hudební nástroje mající s elektronikou pramálo společného. Banjo a harmonika, není to úlet? Jejich track Rustyrobots je podle mě dobrou ukázkou toho, čemu se říká elektro house.

D-Sens se představuje skladbou Just Can´t Without U, opět elektro house, mně osobně tady chybí něco, čeho bych se mohl chytnout. Hlasový výjev se sice dá identifikovat i při pozdějším poslechu, ale nějaký chytlavější komponet tu podle mě prostě není. Další umělec na výběru je Alex Kenji, taky zajímavé kořeny – metal a rock aktivně. Federico Giust k eletronice načichl třeba i díky Technotronic, jeho tucka dostala název The End Is Getting Closer.

D-Sens & Motion jsou se svou In Motion’n’Sicknes pro mě favority celého výběru. Určitě nejvíc deep záležitost, fragmenty ženského hlasu, pěkné. Kompilaci Prime Cuts pak uzavírá Silky Jack vs Marcos Salo. Celkově je myslím skvělé, že teď máme v Čechách  vydavetelství, které drží stroprocentně krok s aktuálními tanečními trendy v Evropě. Na Prime Cuts nečekejte klasické čisté elektro, ale spíše různé fůze elektrohouseu, které můžete občas slýchat třeba na klubových večerech s názvem Plastique. Křest kompilace Prime Cuts proběhne 13. 7. v klubu Cross a vstup je volný.

Hodnocení 80%

V/A Prime Cuts
Beef Records 2006