Recenze: Kompilace Bip_Hop Generation vol.8

Osmá kompilačka nezávislých Bip-Hoperů z Francie by si bývala zasloužila pozornost mnohem dřív. Bohužel však setrvávala po několik měsíců ve stavu zatoulaná, a tak až ted, s lehčím zpožděním vám můžeme nabídnout její krátkou recenzi. Věříme, že ten rok jí nijak neubral na kráse.

Nekonvenční francouzská značka BipHop vydává alba i kompilace umělcům z celého světa.  Kromě toho pořáda ve Francii každý měsíc živá vystoupení některých z nich. Na svém kontě má osm kompilací, každá se stejným názvem BipHop Generation a já mám právě v přehrávači tu nejnovější, osmou v pořadí. Jako první se na ní představuje Mexičan Murcof dvanáctiminutovou, temnou ambientí skladbou, která má na začátek alba poněkud relaxační náladu. Pokud u ní neusnete, další dvě věci od Anglána s názvem Tennis vás zas trochu přitáhnou na zem. Přestože jsou obě skladby opět v duchu poslechové elektroniky, nepůsobí tak temně a mnoho zajímavých a konkrétních zvuků na povrchu udrží vaší pozornost. Čtvrtým trackem se představuje Mitchell Akiyama z Kanady. Jeho počin je o poznání experimentálnější a dominuje mu mnoho živých, přírodních nástrojů . Ty spolu s ostatními zvuky vytvářejí podivné a nepravidelné rytmy a dodávají tomuto avantgardnímu dílu zvláštně rituální náladu. Pětka patří japonskému minimalismu, pohybujícímu se opět na hraně jemné elektroniky a akustiky. O následující tři věci se postaralo italské duo Tu M’, jež nás opět zavádí do meditačních poloh. Strings Of Conscious, francouzská parta uzavírá dvěma opět ambientními tracky a živými nástoji též nešetří. Moc povedená kompilačka.