Hudební recenze: Kora et le Mechanix – Excursin Forte

Nedávno jsme vás informovali o křtu remixového alba projektu Kora et le Mechanix. Konečně dozrál čas album Excursin Forte s podtitulem 16:9 Progressive Remixes představit a číselně ohodnotit.

Recenzi předskakujícího EP už jste si na našich stránkách možná přečetli, teď tu máme celé album a považuji za důležité sdělit, že je to velice odvážný počin. Hudba samotných pánů Kořána a Homoly (spolutvůrci Kory) totiž opravdu není určena pro masy a o remixovém albu to platí myslím také. I přes tento fakt byly nasazeny běžné standardy hudebního průmyslu, které mají prvotní úkol na nahrávce vydělat finanční prostředky. No schválně, kdy naposledy vyšlo nějaké EP, které předznamenávalo vydání celého alba a jednalo se v podstatě o okrajový žánr (nám to okrajové nepřijde, my v tom normálně fungujeme, ale možná si někdo odskočil z fotek Tiësta)? Album se šestnácti remixy výtvarně dotepali pánové Ivo Pelichovský a Amonit Sharpei.

Miou Miou se remixérsky představují milou instrumentální písničkou. Hypnotix – určitě se v jejich remixu dají nalézt odkazy na jejich vlastní tvorbu, jasně identifikovatelný dub s vokálem  mužským i ženským. DJ Blue si zde přidal titul, aby nemátl posluchače kvůli svému remixérskému souputníkovi a takřka jmenovci Blue M. DJ Blue je krotitel a lovec zajímavé a neoposlouchané rytmiky. Té si dost užijete v úvodu jeho remixu. Nakonec přidá i pěknou melodii, která celý remix skladby Hammaguir zkompaktní. Kolegyně Nika 77 označila remix od DJ Blue v pořadu Air Sofa na Radiu 1 za hit :). Drama Jacqua – tak tento projekt by možná mohl ovládnout (kdyby něco takového bylo praktikováno) chillouty na breakcoreových večírcích. Yogi Rulez – nám možná ve svém remixu San Marco předvádí to, čemu by se dalo říkat pop dub. Nika 77 & Elektrabel – podzimně zádumčivé s lehkou rovnou rytmikou. Blue M - podle mě jeden z nej remixů na albu. Výrazný dupák, minimal IDM :).  Jaroslav Kořán, půlka projektu Kora et le Mechanix se vrhla do autoremixu skladby Stancija Volgograd a odstartovala tématicky druhou část kompilace (snad až na The Hermit & Ferryman), která se pak již nese ve vodách ambientu. Jedná se spíše o temnější nálady, kde si zvukové stopy z originálu rozebrali The Hermit & The Ferryman, Sonority, prof. Neutrino, Miroslav Posejpal, Selectone, Uncless, X61, Mechanix. Z této hrstky bych si dovolil vypíchnout projekt Uncless, kterému se remix skladby Kagoshima opravdu povedl. Nechci být trapný, ale pokud třeba hledáte vhodný dárek pro toho, kdo muziku opravdu poslouchá, pak máte vyhráno. Navíc tu bude dobrý pocit z toho, že jste podpořili naší elektronickou poslechovou scénu a to se myslím také počítá. Album vydala Nextera v licenci Blue Lizard.

Kora et le Mechanix – Excursin Forte (16:9 Progressive Remixes) 2007

Hodnocení: 79%

Více info: