Hudební recenze: Ancient Methods - "The Jericho Records"

Říkám tomu "období temna", když bylo po roce 2007 klubové techno na ústupu a bezhlavě ho válcoval minimal. Téměř všichni klíčoví producenti se obrátili k prázdnému klikání bez energie a techno téměř umřelo. Jako z popela a rozvalin původní technomasy vyšla první deska "First Method", prapodivný pulzující materiál, jako by byl pospojovaný z toho, co z původní scény zbylo. A když Trias o šest let později oznámil konec aktivit labelu Ancient Methods, nerozuměl jsem tomu. Proč?! Začal se věnovat dalším projektům, remixům a založil label Persephonic Sirens, aby naprosto bravurně zastřel pětiletou práci na albu "The Jericho Records", které na Ancient Methods s pořadovým číslem AM-00 vyšlo letos v září...

Hned na úvod musím říci, že stejně náročné jako ho popsat, bude pro mnohé těžké tenhle čistě umělecký počin, který se vyskytne jednou za dekádu, uchopit a pobrat. Michael celé album a všech jeho čtrnáct tracků zasadil do tématu bitvy o Jericho, aby vytvořil příměr heslem "Music will tear down walls" k vlastní produkci. Deska je jako celek koncepční a propracovaná do posledního detailu. Každá skladba má svoje místo a smysl. Okamžitě po prvním poslechu vám bude jasné, že se těch pět let, kdy album "The Jericho Records" vznikalo, nedalo nahustit do pár měsíců, nebo týdnů, tedy do doby, jakou se nahrává většina dlouhohrajících desek dnešní doby. Přijde mi i trochu násilné označit tohle za "technoalbum". I když základní prvky stojí na industrialu, tak duše alba, do které je zahalené, má velkou hloubku a emoční rozpětí.

Ancient Methods

Michael v rozhovoru pro The Brvtalist řekl, že cílem produkce bylo v jednotlivých skladbách vytvořit hudbou obraz, a to se mu povedlo fantasticky! Na desce najdete jak účinné "floorkillery", tak procítěné fragmenty spojující album v kompaktní příběh. Zvukově se pohybuje od na kost vybroušených vyhroublostí po zasněné a uhlazené melancholické nálady. Další, více lidskou, tvář dostává projekt díky hostujícím vokalistům (King Dude, Cindytalk, Prurient) a Ancient Methods excelentním umem jejich prostřednictvím do alba promítá vlastní široký hudební a žánrový záběr.

Ancient Methods
Nebudu se pokoušet vám vytvářet hudební představu textem, protože to je v případě desky "The Jericho Records" naprosto nemožné. Její obraz si po poslechu musí vytvořit každý sám. Album vyšlo ve formátu 3x12", což je z hlediska praktičnosti a použitelnosti pro DJs výborné řešení a i finální zvuk alba díky tomu dosahuje těch nejvyšších kvalit a úrovně. Všechny tři "kouřové" vinyly jsou zabaleny v luxusně provedeném plnobarevném obalu, který desce jen přidává na výjimečnosti a podtrhuje celý koncept. Dovolím si tvrdit, že podobná deska na elektronické taneční scéně ještě nevyšla, a ani v budoucnu dlouho nevyjde!

Ancient Methods
Jericho Records LP
Ancient Methods AM-00