Rubrika: Technoservis Nula2

Po prázdninové odmlce se opět vrací rubrika Technoservis, kterou pro vás připravuje jablonecká distribuce Nula2. Z toho nejzajímavějšího, co v poslední době na vinylech v oblasti techna vyšlo, pro vás Daho vybral singly Jeffa Millse, The 65 D Mavericks, Joey Beltrama a The Prodigy.

axisJeff Mills - The Tomorrow Time Forgot ep
Axis 40

Názory na tvorbu veterána Jeffa Millse se v posledních letech hodně různí. Buď můžete jeho produkci bezmezně milovat a neohlížet se na datum výroby, nebo jen chytře remcat, že je to tvorba už deset let bez významnějších posunů vpřed. Na obou myšlenkách je něco pravdy, ovšem nepopírám, že se hlásím spíše k millsovým obdivovatelům! Byl to totiž Jeff Mills a jeho tvorba, kdo odstartoval vlnu dnešních producentů, jako je James Ruskin, Ho, nebo Surgeon.
Titul "The Tomorrow Time Forgot" je doslova uměleckým dílem, důkazem, že Jeff Mills je hudebník, který nemá široko-daleko konkurenci a ještě dnes může všem ostatním lidem ukázat, jak se dělá hudba. Na desce najdete dva taneční tracky, plné klasických temných "figur" a rovněž dva ambientní pohádkové kousky ze zcela jiné, nám vzdálené galaxie.
Asi je zbytečné opakovat, že žádné dílko z dílny tohoto umělce by Vám nemělo uniknout, ale přeci,  jistota je jistota!

substanceOscar Mulero, Christian Wunsch, Olga+Jozef, The 65D Mavericks - Substance vol. 2
Infrastructure 009

David Sumner aka Function právě vyrukoval s druhou séríí remeaků, jeho původních tracků, nazvanou Substance vol. 2. Po veleúspěšném prvním dílu, kde se představil sám Function a Mr. Regis, nás nyní čekají remixy od producentů, jako je Christian Wunsch,  Oscar Mulero, Olga+Jozef a The 65D Mavericks! Desku otevírají Španělé a přinášejí už klasicky vyhroublé technisko, plné nerovných beatů a ostrých rytmických zvratů. Velmi povedený je i remix slovenského projektu Olga+Jozef, který zde odvedl precizní práci. Třešničkou na dortu je ovšem "The Murdoch Effect" od The 65D Mavericks! Nekompromisní a nadčasový killer. Nerovná rytmika, hluboké démonické pozadí a mordující ústřední motiv, to je stručný popis asi nejlepšího tracku, co kdy The 65D Mavericks vyprodukovali. Substance vol.2 je vynikající deskou, rozhodně kandidující na technovinyl roku!

prodigyThe Prodigy - Girls
XL Recordings 195

Legendární The Prodigy vydávají po dlouhé odmlce nové album! Nese název "Always outnumbered, never outgunned" a předcházel mu maxák "Girls", který si právě představíme. Se zvukem starých The Prodigy (Experience, nebo Music for the gilted Generation) už nemá tahle deska pranic společného. Spíše se přiklání k novodobému podání hudby. The Prodigy, jak ji známe z předchozího alb a maxisinglů. "Dívky" si zachovávají starou, oldchool-raveovou podobu, avšak  jsou nazdobeny novými elektronickými prvky v podobě těch nejpožadovanějších ingrediencí dnešní doby. Naleznete zde i několik klasických postupů a samplů, které vás utvrdí v dojmu, že jde o staré-dobré Prodigy! Určitě si tuhle desku nenechte uniknout, alespoň proto, aby jste věděli, čeho Liam Howlet schopen!

beltramJoey Beltram - Beyonder
Tresor 213

Dnešní generace djs už jen sotva může znát průkopníka Detroit techna, Američana Joey Beltrama. Možná díky několika starým a nesmrtelným hitům, jako byl "Tenfour", nebo "Gameform", jinak ale opravdu ztěží. Dnes, právě v těchto dnech mu ale vychází pilotní singl "Beyonder", coby předzvěst zbrusu nového alba u německého labelu Tresor!
Oba tracky "Beyonder" i "Universal Mind" už nemají tak industriální podobu, jako starší beltramovy práce. Naopak doslova hýří taneční energíí a jsou nabity funkem. Kdo tedy ještě nezná tvorbu tohoto vyjímečného umělce, má příležitost do tajů jeho tvorby proniknout tím nejlepším způsobem. Tresor je značka kvality, Joely Beltram to jen potvrzuje!

Recenze pro vás připravil vinyl shop Nula2.
nula2