British Murder Boys - All The Saints Have Been Hung

Téměř ihned, v těsném závěsu po "Father Loves Us" vydávají britští vrahouni další desku! Nese název "All The Saints Have Been Hung" a vyšla na labelu Counterbalance. Nedá se označit jinak než za nekompromisní, pro někoho těžko stravitelnou, pro někoho prostě geniální!

bmbBritish Murder Boys - All The Saints Have Been Hung
Counterbalance 012

Téměř ihned, v těsném závěsu po Counterbalance 11 "Father Loves Us" vydávají britští vrahouni další desku! Nese název "All The Saints Have Been Hung" a vyšla na Counterbalance 12!  Nedá se označit jinak než za nekompromisní, pro někoho těžko stravitelnou, pro někoho prostě geniální!

Tvorbě British Murder Boys člověk buď od počátku neporozumí nebo ji bezmezně miluje. Mezi těmito protipóly neexistuje nic. Můžete jen nechápavě kroutit hlavou, nebo slastně napínat svoje sluchovody a nechávat si odborně masírovat mozkovny. Ano, tato deska je těžkým útokem namířeným přímo do vašich mozkových center!  V této fázi vyvstává otázka, jestli se dá tvorba BMB jestě vůbec označit jako techno..

bmb Stále více je  jejich produkce založena na industrálních, často enormě zkreslených prvcích, stále více zasmrádá tou nejhrubší elektronikou a v neposlední řadě se v ní velice často oběvují, k obrazu svému zdeformované samply Aphex Twina z roku 1991. Sice naspodu kmitá dynamická rytmika, ale uvnitř se rodí neobyčejně silná psychomonstra.

Titulní "All The Saints Have Been Hung" je přímo ukázkovým zabijákem, se kterým si prostě jen tak někdo neporadí. Neskývám jeho podobnost s o necelý rok starším bráškou "Splinter", ovšem "All The Saints Have Been Hung" je mnohem dokonalejším a zákeřnějším mutantem tohoto novodobého klonu. Malou chvilku odpočinku Vám dopřeje následující "Court of Conscience" ale jistě ještě nemáte vyhráno!

Druhou stranu otevírá agresivní intro "Hate Is Such a Strong Word" a v žádném případě se při jeho poslechu nebudete cítit o nic bezpečněji, než před okamžikem a to bez jakéhokoliv "fyzického" násilí.  Track je pouze podložen zlehka tepající basou a je okořeněn agresivním mužským hlasem, který propaguje nenávist,  emotivně na nás řve, že láska není ta jediná cesta, že stačí trochu více nenávidět, vzít do ruky zbraně, vyrazit do boje, vydat se vlastní cestou.

murdersPoslední počin nazvaný "Anti-Inferno" je jakýmsi vysvobozením z pekelných spárů zla. Má sice podobně dynamický základ, avšak děj tracku už není tak dramatický a negraduje za každou cenu do zmiňovaných extrémů. Právě tady dostaly řádně zabrat analogové mašiny, což má za důsledek vynikající zvuk nosných prvků a říznou formu do morku kosti vybroušených výšek.

Je toho hodně. I tak si ale někdo může říci, že tahle deska nepřinesla nic extra nového. Jistě, ale pokud je člověk jen trošičku ochoten přistoupit na tuto ostrou hru, pak chápe, že je to jen další nutný díl do složení skládačky British Murder Boys. Na druhou stranu není určitě Counterbalance 12 deska pro každého a bude uměmí ji efektivně a správně použít. Materiálu BMB je už tolik, že je radost s takovými tools pracovat. Ovšem protože dobré a nadčasové  hudby není nikdy dost, už teď se můžeme těšit na další chirurgické operace The British Murder Boys!  Kdo jde další na řadu?

Hodnocení: 99%

British Murder Boys -  All The Saints Have Been Hung vyjde 02. 05. 2005.
Závazné objenávky přijímá www.nula2.cz už nyní.